Door gereist naar Curl Curl. - Reisverslag uit Curl Curl, Australië van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu Door gereist naar Curl Curl. - Reisverslag uit Curl Curl, Australië van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu

Door gereist naar Curl Curl.

Blijf op de hoogte en volg Suzan

19 Oktober 2015 | Australië, Curl Curl

Hallo Allemaal,

Tijd voor weer een nieuw reisverslag om jullie te laten weten hoe mijn eerste week is verlopen ;)
Zoals ik jullie had vertelt in mijn laatste reisverslag zouden we maandag de simkaart regelen en een City Tour gaan doen nou dat is allemaal gelukt ik heb ondertussen een nieuw telefoon nummer maar ben op whatsapp nog gewoon te bereiken via mijn Nederlandse nummer. De City Tour was erg gaaf veel gezien van de stad en een mooie eerse in druk gekregen en veel mensen ontmoet. S'avonds hebben we met z'n allen pizza gegeten in de kroeg om elkaar wat beter te leren kennen.
Dinsdag ochtend moesten we ons al weer vroeg verzamelen om 9:00 moesten we klaar staan bij de receptie we gingen naar de bank om een eigen bankrekening te krijgen zodat als je hier aan het werk gaat het geld daar op gestort kan worden. Smiddags hebben we een Beach Tour gedaan langs de stranden in Sydney helaas heeft het de hele wandeltocht geregend ondanks dat heb ik prachtige uitzichten en stranden gezien.
Woensdag moest we onze tassen inpakken en uitchecken bij het Wake-up hostel we vertroken namelijk richting basecamp voor 2 nachten echt een super ervaring na een bustocht van ong. 3 uur kwamen we aan op plaats van bestemming we konden kiezen voor een tent of een bungalow stoer koos ik voor een tent terwijl kamperen nou niet mijn favoriete bezigheid is haha toch is het me erg goed bevallen. Nadat iedereen wist waar die zou slapen en we uitleg gekregen hadden over alle mogelijke dieren die we tegen konden komen was het tijd om te eten savonds zijn we met z'n allen naar het strand gegaan om een prachtige sterren hemel te bekijken.
Donderdag; we moesten er weer vroeg tegen aan vandaag eerst ontbeten om half 8 en om 8 uur vertokken we allemaal in jeeps om te gaan sandborden een hele gave ervaring te zien bij m'n video's. Daarna weer terug naar het camp om ons zand vrij te maken dat zat namelijk echt overal. We vertrokken rond half 11 weer voor een mooie wandel tocht een behoorlijke klim helemaal omhoog maar het uitzicht vanaf daar was het meer dan waard. Smiddags hadden we lekker een vrije middag en zijn we met een groot deel van de groep naar het strand gegaan waar ik voor het eerst walvissen heb gezien!! Savonds lekker gebbqt en optijd naar bed, Vrijdag ochtend gingen we namelijk voor een dolfijnen cruise wat super gaaf was de dolfijnen kwamen zo dicht bij de boot dat we ze bijna konden aanraken. Eenmaal terug in de haven nog een lekkere Fish and Chips gegeten om daarna weer in de bus richting Sydney te gaan. Weer ingecheckt in het Wake-up Hostel klaar gemaakt voor een avondje Side bar een kroeg onder het hostel. Ook deze avond weer veel leuke nieuwe mensen ontmoet. Zaterdag hadden we lekker een dagje vrij en heb ik samen met 2 meiden beetje gewinkeld en de stad verder verkent. Savonds was het natuurlijk tijd om het nacht leven van de stad te ontdekken eerst zijn we met de hele groep langs 3 kroegen geweest om daarna te eindigen in een grote club is weer eens wat anders dan een avondje stappen in Nunspeet. Helaas moesten we Zondag ochtend gewoon weer klaar staan om 9:00 bij de receptie eerst weer uitgecheckt en daarna vertrokken voor een zeil tocht door de haven van Sydney. Rond de middag waren we weer terug nog een drankje gedaan met de meiden waar ik de week het meest mee optrok om vervolgens met de ferry een soort veerpont te vertrekken naar Manly deze week verblijf ik namelijk bij Ank en Gert-jan Nederlandse mensen die al jaren in Austalie wonen. Ze wonen nu in Curl Curl een klein plaatjes vlak bij Manly. Vandaag de hele dag met Ank oppad geweest om me alle mooie plekjes hier in de buurt te laten zien wat we verder deze week nog meer zullen doen er is namelijk nog genoeg te zien en zij weet de mooiste plekken waar je als tourist niet snel komt er leuk dus. Zondag ga ik weer richting Sydney om vanaf daar met de bus en trein richting Tamworth te gaan voor mijn eerste week op een Ranch, deze week gaan ze me leren hoe het werk er op een Ranch aan toe gaat zodat ik naar die week hopelijk snel een baantje kan vinden voor de komende maand. Ik kijk erg uit naar weer een nieuwe uitdaging wat ook zeker weer erg spannend is. Vandaag een erg lang uitgebreid reisverslag om jullie hopelijk een goede indruk te geven van wat ik allemaal gedaan heb.

Voor nu ga ik lekker slapen, fijne dag verder en tot snel.

Liefs Suzan

  • 19 Oktober 2015 - 15:40

    Bee:

    jeetje mineetje...
    Ik word al moe als ik t lees!!!
    Maar goed dat je het opschrijft, want dat kun je nooit allemaal onthouden.

  • 19 Oktober 2015 - 21:26

    Rens:

    Dag mijn Super Suus

    Weer mooi verhaal zo reis ik lekker met je mee

    Knuffel P

  • 20 Oktober 2015 - 08:02

    Inge :

    Hai Suus,

    Meid wat een 1e week vol indrukken. Word er bijna reislustig van. Dit soort verslagen zijn echt erg leuk om te lezen terwijl het hier gewoon miezert van de regen. Tot gauw en we leven absoluut mee ! Xxx Henk en Inge

  • 20 Oktober 2015 - 09:17

    Bram:

    Gaaf, we reizen mee....leuk en geniet....genieten wij met je mee... ;-)

  • 20 Oktober 2015 - 11:28

    Esther:

    Onder het genot van een bakkie koffie met de laptop op schoot je verslag gelezen.
    Leuk, af en toe lachwekkend maar vooral indrukwekkend!
    Zo te lezen heb je alles goed voorbereid (maar ja, een goede planning is jou wel toevertrouwd weet ik inmiddels ;-))
    Je bent een prachtig mooie tijd ingegaan, hier vallen de blaadjes met bosjes van de bomen en wordt het vanlieverlee donkerder... Heeft natuurlijk ook wel weer wat, maar 's morgens vroeg je bed uit met een lekker zonnetje achter je gordijntje heeft wat mij betreft toch de voorkeur ☺.
    Maf om te lezen dat jij je bed induikt als wij de dag zo'n beetje pas begonnen zijn (loop jij ffe lekker in de tijd vooruit).

    Tot de volgende keer.

  • 20 Oktober 2015 - 13:02

    Caroline :

    Wat een verhaal, geweldig

  • 20 Oktober 2015 - 14:16

    Rooske:

    wat een gave dingen heb je al beleeft!
    Op naar je volgende avontuur!
    Genieten meis!❤️
    Dikke knuffel

  • 20 Oktober 2015 - 19:52

    Petra:

    Hey lieve Suus,

    Fijn om zo met je mee te reizen/ lezen. Fijn dat je het zo te learn naar je zin
    Hebt. Love you en dikke kus van ons

  • 20 Oktober 2015 - 20:38

    Marry:

    Lieve Suus,

    Wat een ervaringen het spat ervan af. Geniet ervan.
    Zie al weer uit naar je volgende verslag.

    liefs,
    Marry

  • 20 Oktober 2015 - 21:48

    Elise:

    Xxx

  • 22 Oktober 2015 - 19:38

    Joop Bekamp:

    Suzan,Ik hoor en ik lees,meid wat en geweldige ervaring,zou zo met je mee willen maar ja.
    ik kan alleen maar zeggen pas goed op je zelf en geniet.Gr Dini en Joop.

  • 23 Oktober 2015 - 23:20

    Jolyna:

    Wat heb je al veel gedaan in zo'n korte tijd

  • 26 Oktober 2015 - 11:59

    Harriet:

    Ha Suus,

    Leuk om je verhalen te lezen.

    Knuffel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo Allemaal, Ik ben Suzan 21 jaar en woon in Doornspijk en heb de afgelopen 7 jaar in Nunspeet gewerkt als kapster. Ik heb begin dit jaar ontslag genomen en besloten om te gaan backpacken iets waar ik altijd al van gedroomd heb. Zoals ik zelf zeg ''Dont let your dreams be dreams''. Ik vertrek 9 okt. naar Australië en mij planning is om daar ong. een jaar lang rond te reizen en te gaan werken ook wil ik nog een kijkje gaan nemen in Nieuw-Zeeland en het belangrijkste van alles zoveel mogelijk te gaan genieten!! Op deze blog zal ik mijn verhalen en foto's plaatsen van wat ik daar allemaal mee maak. Leuk dat jullie me gaan volgen. Liefs Suzan

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 14190

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 09 Oktober 2016

Backpacken Australië

08 Januari 2016 - 08 Februari 2016

Nieuw-Zeeland rond reis samen met Deborah.

Landen bezocht: