Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Timaru, Nieuw Zeeland van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Suzan

18 Januari 2016 | Nieuw Zeeland, Timaru

Zo het werd wel weer eens tijd om mijn reisverslag weer even bij te werken aangezien er heel wat dingen gebeurt zijn de afgelopen weken en het al weer te lang geleden was haha.

Ik had als laatste verteld dat we aan het werk waren in de kapsalon in Sydney, daar hebben we uiteindelijk gewerkt tot aan de kerst en echt een super tijd gehad. Ik ben 23 dec. naar een hostel aan Bondi Beach gegaan om daar voor 9 nachten te blijven een heerlijk hostel lekker aan het strand echt een vakantie gevoel. Jasmijn verbleef in een ander hostel maar we hebben elkaar elke dag op gezocht wat erg gezellig was. Ook hebben we samen kerst gevierd. Kerstavond hebben we samen met nog zo'n 800 andere backpackers gevierd op een party boat die door de haven van Sydney vaarde wat natuurlijk een super gave ervaring was en een groot feest. Kerstdag zijn Jasmijn en ik samen lekker naar het strand geweest, echt bizar om met zo'n 35 graden kerst te vieren. Dat het hele strand vol ligt en iedereen wel een kerstmuts op heeft en je natuurlijk totaal geen kerst gevoel hebt. s' Avonds heb ik lekker voor ons gekookt om de dag goed af te sluiten. Hier in Australië hebben ze geen tweede kerstdag maar Boxing day, wat in houdt dat overal heel veel uitverkoop is dus zijn we lekker wezen shoppen, haha wat een gekkenhuis zeg de rijen begonnen al buiten de winkel om überhaupt de winkels in te mogen. Na een leuke outfit gescoord te hebben voor oud en nieuw zijn we s'avonds naar Jasmijn haar hostel gegaan en hebben daar een gezellige avond gehad en weer veel nieuwe mensen leren kennen. Verder de dagen tot aan oud en nieuw vooral veel gezellige avonden gehad, uitgeslapen en lekker naar het strand geweest. Oudjaarsdag ben ik weer richting Ank en Gert-jan gegaan om daar nog een paar dagen te blijven voordat ik naar Nieuw-Zeeland zou vertrekken. Oud en Nieuw hebben we echt goed gevierd. Ik ben samen met Jasmijn maar Lunapark geweest wat een pretpark is dat echt onder de Harbour bridge ligt. We hadden dus echt perfect uitzicht op de brug. Wauw wat een ongelofelijk gave ervaring, wat een vuurwerk en wat een feest echt een ervaring om nooit meer te vergeten. Sowieso heel bijzonder om 10 uur eerder het nieuwe jaar in te gaan dan iedereen in Nederland. Verder de laatste dagen rustige dagen gehad in Sydney, nog een Nieuwjaarsduik gedaan en verder spullen ingepakt voor de volgende trip. Jasmijn vloog 6 jan. richting NZ en ik 8 jan. dus verbleef ik de laatste nachten in een hostel naast het station zodat ik makkelijk de trein richting het vliegveld kon pakken.

8 jan. vertrok mijn vliegtuig om 8:45 richting NZ. Jaaaaa wat was ik blij om die kant op te gaan omdat ik wist dat ik in een paar uurtjes mijn vriendin Deborah na 3 maanden weer zou zien. Die is namelijk overgekomen om samen 5 weken door NZ te reizen wat natuurlijk super gaaf is om samen te doen en het is heerlijk om weer iemand van thuis te zien. Tijdens mijn vlucht van ongeveer 3 uur bleek ik naast de leuke mensen te zitten die ik op het vliegveld had ontmoet. Daardoor vloog de tijd letterlijk voorbij. Na aankomst mijn backpack weer opgehaald en snel naar de bus die er ongeveer 20 min over zou doen om bij het hotel te komen waar Deborah en Jasmijn op mij aan het wachten waren. Aangezien het erg toevallig was dat Jasmijn en ik ook dezelfde tijd in NZ zouden zitten hadden we besloten dat ze de eerste ander halve week met ons mee zou reizen totdat haar vader over komt. Dus Deborah en Jasmijn hadden elkaar vast opgezocht in Auckland om elkaar vast een beetje te leren kennen. Eindelijk bij mijn busstop snel eruit waar ze op me stonden te wachten, heerlijk om Deborah weer te zien en een dikke knuffel te kunnen geven. Daarna hebben we de spullen naar het hotel gebracht en zijn we s'avonds lekker uiteten geweest met z'n drietjes. Na een heerlijke nacht slapen gingen we 9 jan. onze auto ophalen. Heerlijk om weer je eigen auto te hebben voor de komende weken, zal nog wennen zijn straks als ik weer terug ben in Aussie. Een prima auto met lekker veel ruimte en een goede radio niet geheel onbelangrijk haha. Eerste dag zijn we gelijk een mooi stukje gaan rijden van Auckland naar Pakaraka waar we sliepen bij mensen thuis. Dat hadden we geboekt via Airbnb wat we tot nu toe steeds nog veel hebben gedaan omdat je zo op de mooiste plekjes terecht komt en mensen leert kennen uit NZ zelf. We sliepen in een leuke klein boerderijtje met mooi uitzicht op een weiland vol koeien. De volgende ochtend vertrokken we rond een uur of tien eerst naar Bay of islands. Een mooi strand waar we lekker van de zon hebben genoten. Rond de middag zijn we verder omhoog gereden naar Waipapakauri waar we die nacht sliepen. Hier sliepen we in een klein hutje met een buiten douche en een buiten wc ook weer een hele bijzondere ervaring haha. Nadat we onze spullen daar hadden gedropt zijn we helemaal naar boven gereden naar Cape Reinga het meest noordelijke puntje van het eiland met de witte vuurtoren. Wauw wat een ongelofelijk mooi uitzicht net het eind van de wereld. Nadat we veel mooie foto's hebben gemaakt zijn we weer terug gereden naar onze slaapplek. De volgende dag vertrokken we weer vroeg en hebben we een mooie route gereden weer wat meer naar beneden en een stuk met de ferry overgegaan. Ook zijn we door hele mooie bossen gereden waar ook de Kauri boom staat, een boom van 4000 jaar oud en 50 meter hoog. Vanaf daar zijn we verder door gereden naar Ruakaka waar we ook weer een mooie slaapplek hadden met prachtig uitzicht. Vanaf daar zijn we de volgende ochtend door gereden naar Rotorua. We zouden op die route langs Coromandel gaan alleen omdat het de hele dag regende hebben we dat jammer genoeg over moeten slaan. Vanaf Rotorua zijn we 's ochtends eerst naar warmwaterbronnen en geisers geweest en meren met hele mooie kleuren. Vanaf daar zijn we door gereden naar de Waitomo Caves met Glow Worms, Grotten die vol zitten met wormen die licht geven in het donker. Vanaf daar zijn we door gereden naar Taupo waar we s'avonds lekker uiteten zijn geweest aan het meer en een lekkere relaxte avond hebben gehad. De volgende dag zijn we naar Palmerston North gereden waar we een rustig avondje hadden en lekker in de jacuzzi hebben gezeten met champagne (haha ja we zijn luxe backpackers). Vanaf daar zijn we door gereden naar Wellington waar we lekker op stap zijn geweest en de dag erna met de ferry over zijn gegaan naar het zuider eiland. Een tocht van ongeveer 3,5 uur. Vanaf Picton zijn we door gegaan naar Kaikoura waar we sliepen in een motel. Onderweg langs de kust kwamen we langs plekken waar echt honderden zeehonden rondzwommen en op de rotsen lagen echt zoon mooi gezicht. De volgende dag door naar Christchurch waar we ons laatste nachtje met z'n drietjes hadden. Vandaag hebben nog gezellig wat gedronken samen waarna Deborah en ik samen door gereden zijn naar Timaru waar we vannacht slapen.

Voor morgen moeten we nog een beetje een planning maken maar dat is het mooie van reizen om alles per dag te plannen. Verder gaat Jasmijn komende weken verder reizen met haar vader en zoeken wij elkaar weer op in Melbourne om daar verder te reizen. Ook staat er al weer een mooie volgende trip op de planning naar Bali samen met Eva in Juni. Kortom weer heel veel mooie dingen en ervaringen. En ik geniet nog steeds volop.

Heel veel liefs vanuit Nieuw-Zeeland

  • 18 Januari 2016 - 13:15

    Elise :

    Xxx

  • 18 Januari 2016 - 17:41

    Bram:

    Heerlijk, gaat lekker met je. Geniet, doen wij het met je verhalen en foto's... XXX

  • 18 Januari 2016 - 19:12

    Benita:

    wauw!

  • 18 Januari 2016 - 21:41

    Jannie:

    Mooi geschreven Suus en dank voor de plaatsnamen !! xxx

  • 18 Januari 2016 - 21:49

    P:

    Dag lieve pluus

    Bedankt voor de prachtige foto knuffel vanaf de koude Veluwe van min 7

    Xxxx

  • 19 Januari 2016 - 15:19

    Joop Bekamp:

    Hallo Susan en Deborah.Wij vinden het fijn dat jullie genieten en heel veel zien.Kijken nu al uit naar de foto`s.De plaatsen die ik tegen kom in je verslag noteer ik en zoek ik op.Hel leuk om te doen.
    Nou de lieve groeten van ons en een DIKKE KUS VOOR BEIDEN<>

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo Allemaal, Ik ben Suzan 21 jaar en woon in Doornspijk en heb de afgelopen 7 jaar in Nunspeet gewerkt als kapster. Ik heb begin dit jaar ontslag genomen en besloten om te gaan backpacken iets waar ik altijd al van gedroomd heb. Zoals ik zelf zeg ''Dont let your dreams be dreams''. Ik vertrek 9 okt. naar Australië en mij planning is om daar ong. een jaar lang rond te reizen en te gaan werken ook wil ik nog een kijkje gaan nemen in Nieuw-Zeeland en het belangrijkste van alles zoveel mogelijk te gaan genieten!! Op deze blog zal ik mijn verhalen en foto's plaatsen van wat ik daar allemaal mee maak. Leuk dat jullie me gaan volgen. Liefs Suzan

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 14182

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 09 Oktober 2016

Backpacken Australië

08 Januari 2016 - 08 Februari 2016

Nieuw-Zeeland rond reis samen met Deborah.

Landen bezocht: