Laatste deel Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu Laatste deel Nieuw-Zeeland - Reisverslag uit Hanmer Springs, Nieuw Zeeland van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu

Laatste deel Nieuw-Zeeland

Blijf op de hoogte en volg Suzan

05 Februari 2016 | Nieuw Zeeland, Hanmer Springs

Zo daar was ik weer, weer even een update van het laatste stuk Nieuw-Zeeland voordat ik weer terug ga naar Australië.

Ik was de vorige keer gebleven bij het stuk dat ik met Deborah doorgereisd was van Christchurch naar Timaru. Vanuit Timaru zijn we door gereisd naar Dunedin een mooi stuk langs de kust van ong. twee en half uur rijden. Hier sliepen we weer in een Airbnb. Volgende ochtend vertrokken richting de schiereilanden bij Dunedin waar we een pinguïn tour hebben gedaan en de "yellow eye" pinguïn hebben gespot. Ook hebben we hier weer veel zeehonden en zeeleeuwen gezien en lekker uitgewaaid op een verlaten strand. Vanaf daar zijn we door gereden naar Invercargill wat helemaal onderin op het Zuidereiland ligt. We kwamen hier s' avonds laat aan dus hebben weinig van het plaatsje zelf gezien. Volgende ochtend werden we wakker met een lekker zonnetje wat ons goed deed na al heel wat dagen regen. Vanaf hier zijn we door gegaan naar Te Anau via route 99 een hele mooie toeristische route met veel mooie look outs. In Te Anau aangekomen hebben we eerst onze spullen naar het huisje op de camping gebracht en daarna een lekker terrasje opgezocht en hebben we heerlijk gegeten en lekker in de zon gezeten. De volgende ochtend op tijd vertrokken richting Milford Sound het weer zag er nog steeds goed uit dus gaf ons hoop voor een mooie boot toch door de Milford Sound, helaas sloeg het weer halverwege helemaal om en heeft het alleen maar geregend. We hebben de boottocht dus helaas niet gedaan, maar door alle regen kwamen overal prachtige watervallen van de bergen. Op de planning stond om vanuit Milford Sound gelijk door te rijden naar Queenstown maar hebben uiteindelijk besloten nog een extra nachtje in Te Anau te blijven in een lekker hotel. Daarna zijn we door gegaan richting Queenstown waar we niks geen slaapplek konden vinden dus we hadden besloten een nachtje in de auto te gaan slapen. We hoorden alleen na een beetje informeren dat daar een boete van zo'n 300 dollar op staat. Nadat we s' middags eerst een trip naar de Nevis bungy jump hadden gedaan waar ik een sprong van 134 meter heb gemaakt wat echt super gaaf was. Maakten we ons toch wel een beetje druk om onze slaapplek nadat we langs alle hostels geweest waren waar nergens plek was hebben we eerst maar een luchtbed gekocht. Een tentje hadden we gelukkig al. Uiteindelijk is het ons gelukt om s' avonds om half 10 nog een plekje op een camping te scoren en hebben we ons tentje op kunnen zetten. Waarna we Queenstown in zijn gegaan voor een mooi avondje stappen. Zoals de meeste weten die me een beetje kennen heb ik echt een hekel aan kamperen. Nou ik kan zeggen dat dat gevoel nog eens flink bevestigd is het was echt de ergste nacht in de afgelopen 4 maand die ik nu van huis ben. Het heeft de hele nacht geregend het was echt koud en de tent was niet goed waterdicht dus zijn we rond 6 uur maar in de auto gaan zitten om een beetje op te warmen. Achteraf kunnen we er zeker om lachen natuurlijk maar het moment zelf was wat minder haha. De volgende ochtend na een nacht met weinig slaap hadden we dus ook maar besloten Queenstown zo snel mogelijk te verlaten en zijn we naar Lake Hawea gegaan waar we weer in een heerlijk hostel sliepen en hebben we dus even goed bij geslapen. We zijn uiteindelijk nog een extra nacht in Lake Hawea gebleven. Daarna zijn we richting Mount Cook gegaan waar we hadden afgesproken met Jasmijn en haar vader Gert-jan. Ik was natuurlijk erg benieuwd naar de vader van Jas na alle verhalen. En hij had ons belooft om lekker voor ons te bbqen nou dat heeft die meer dan waar gemaakt het was echt heerlijk om na 4 maanden weer een goede biefstuk te eten. Verder was het een heerlijke avond en hebben we veel bijgekletst onder het genot van een lekker wijntje. Waarna we toch weer een nachtje in een tent hebben geslapen, ik moet zeggen dat het wat beter was maar ik nog steeds liever een gewoon bed heb haha. De volgende dag zijn we begonnen met een lekker ontbijtje en zijn we achter elkaar aangereden naar Haast waar we weer samen hebben gegeten en in hetzelfde hotel sliepen. Vanuit Haast zijn we door gereden naar Franz Joseph glacier omdat het erg gezellig was met z'n viertjes zijn we maar weer achter elkaar aangereden. In Franz Joseph zijn we als afsluiter nog gezellig wezen eten waarna Deborah en ik ons hostel hebben opgezocht. De volgende ochtend stond de Glacier walk op de planning, een mooie wandel tocht van ong. 3 uur door de bergen en bossen met een mooi uitzicht op de glacier. Daarna hebben we nog lekker even gerelaxt in de Hot Pools en zijn we door gereden naar Westport. Vanuit Westport zijn door gereden naar Takaka vlakbij Abel Tasman waar we 4 nachten bleven om lekker uit te rusten. Omdat Jasmijn en Gert-jan op een camping ong. 5 min bij ons vandaan stonden hebben we daar weer gezellig met z'n viertjes gegeten. Na een mooi avondje reden Deborah en ik uiteindelijk rond 5 uur weer terug naar onze slaapplek. De volgende dag zijn we met z'n vieren wezen Kayakken op de Tasman Zee wat echt super leuk was, we hebben de dag afgesloten met een lekker bbq en nu echt weer afscheid van Jasmijn en Gert-jan genomen aangezien hun verder gingen richting het noorder eiland. Verder hebben wij de andere dagen in Takaka door gebracht aan het strand wat heerlijk was. Na 5 heerlijke dagen en weer goed uitgerust te zijn zijn we door gereden naar Nelson. Hier sliepen we een in erg leuk hostel en hebben we een relaxt avondje gehad. Vanuit Nelson zijn we door gereden naar Hanmer Spring waar we twee nachten verblijven. Ook hier doen we vooral rustig aan, lezen we lekker veel in onze boeken een echt vakantie gevoel. Morgen gaan we weer richting Christchurch want tja onze trip door NZ zit er helaas al weer bijna op. Morgen moet we de auto inleveren en hebben we nog twee daagjes in Christchurch waar we het nog even gezellig afsluiten samen voordat Deborah maandag weer naar Nederland vliegt en ik naar Melbourne. Ik kan niet anders zeggen dat het een geweldige gave tijd was en ik echt volop genoten heb. We hebben samen zo'n 5500 kilometer gereden een heel veel mooie dingen gezien. Een tijd om nooit meer te vergeten!!!

De planning voor Melbourne is om een baantje te zoeken voor ong. ander halve maand, eerste weekje ben ik alleen maar daarna komt Jasmijn al weer mijn kant op waarmee ik sowieso de komende 3 a 4 maanden nog samen zal zijn.

Veel liefs vanuit NZ en tot snel! Xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo Allemaal, Ik ben Suzan 21 jaar en woon in Doornspijk en heb de afgelopen 7 jaar in Nunspeet gewerkt als kapster. Ik heb begin dit jaar ontslag genomen en besloten om te gaan backpacken iets waar ik altijd al van gedroomd heb. Zoals ik zelf zeg ''Dont let your dreams be dreams''. Ik vertrek 9 okt. naar Australië en mij planning is om daar ong. een jaar lang rond te reizen en te gaan werken ook wil ik nog een kijkje gaan nemen in Nieuw-Zeeland en het belangrijkste van alles zoveel mogelijk te gaan genieten!! Op deze blog zal ik mijn verhalen en foto's plaatsen van wat ik daar allemaal mee maak. Leuk dat jullie me gaan volgen. Liefs Suzan

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 14192

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 09 Oktober 2016

Backpacken Australië

08 Januari 2016 - 08 Februari 2016

Nieuw-Zeeland rond reis samen met Deborah.

Landen bezocht: