Rondreis Bali. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu Rondreis Bali. - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu

Rondreis Bali.

Blijf op de hoogte en volg Suzan

22 Juni 2016 | Indonesië, Kuta

Hallo Allemaal,

Daar was ik weer even met een update van de afgelopen weken Bali. Morgen zit het er helaas alweer op en is het tijd om weer terug te gaan naar Sydney Australië.

Zoals ik vertelde in mijn laatste reisverslag was ik aan het wachten totdat ik Eva kon ophalen van het vliegveld. Rond 20:00 uur ben ik met de taxi naar het vliegveld gegaan. Eva zou om 21:40 uur landen en ik was rond 21:00 uur op het vliegveld. Het is hier een klein vliegveld met maar een aankomsthal wat dus makkelijk te vinden was. Ik kan je vertellen dat wachten dan echt lang duurt als je iemand zo graag weer wil zien. Rond 22:30 uur kwam ze dan eindelijk de deuren door en wat was het fijn om haar na 8 maanden weer te zien en te kunnen knuffelen! Daarna hebben we samen de taxi gepakt en zijn we terug naar ons hotel gegaan. Daar hebben we heerlijk zitten kletsen alsof we elkaar de week ervoor nog hadden gezien. Rond 03:00 uur besloten we dan toch maar even ons bed op te zoeken en de volgende dag weer verder te kletsen, want ja je hebt elkaar genoeg te vertellen na 8 maanden haha. De volgende dag hadden we de wekker om 9:00 uur gezet en eerst even lekker wezen ontbijten en hebben we daarna even wat winkeltjes opgezocht en in een leuk koffie tentje lekker koffie gedronken. De rest van de dag hebben we heerlijk bij het zwembad gelegen. 's Avonds zijn we lekker wezen eten bij een leuk restaurantje aan het strand van Sanur. De dag erna hebben we weer lekker een relaxte dag gehad. We zijn eerst naar het strand geweest en daarna hebben we een lekkere massage gehad. Daarna nog bij het zwembad gelegen en 'à avonds weer lekker wezen eten. Ja je hoort het al, het is echt vakantie haha. Vrijdags 10 juni was het tijd om naar onze volgende plek te gaan, Lovina, wat in het noorden van Bali ligt. Voor de route van Sanur naar Lovina hadden we een privé chauffeur, zodat we onderweg gelijk op een aantal mooie plekken konden stoppen. Onze eerste stop was een mooie tempel. De tweede stop waren rijstvelden, waar we ook doorheen gewandeld hebben. Het was een heel groot rijstveld wat een beetje tegen de bergen omhoog liep, waardoor we bovenaan een heel mooi uitzicht hadden. De derde stop was weer een tempel, maar deze lag op het water. De chauffeur ging met ons mee naar binnen en vertelde ons meer over de tempel en Bali wat erg leuk was. Hierna zijn we nog gestopt bij twee mooie watervallen. Daarna was onze laatste stop ons hotel in Lovina. Hier hadden we echt een prachtig hotel met een zwembad wat uitzicht had op de zee. Hier zijn we vier nachten geweest en hebben vooral lekker gerelaxd en in de zon gelegen. We zijn hier nog een ochtend dolfijnen wezen spotten van 06:00 tot 08:00 uur en hebben we veel mooie dolfijnen gezien wat heel gaaf was. Dinsdag 14 juni was het al weer tijd om naar onze volgende plek te gaan: Ubud. Ook voor deze rit hadden we een privé chauffeur. Het heeft deze dag bijna alleen maar geregend wat jammer was, hierdoor konden we namelijk niet veel zien van de omgeving. Wel zijn we nog gestopt bij een koffie en thee makerij waar we een hele rondleiding kregen en van alles mochten proeven wat erg leuk was. En hebben we uiteindelijk nog wat thee smaken en koffie gekocht. Ook zijn we nog gestopt bij een sieraden winkel/fabriek. Dit adresje hadden we van een Nederlands stel gekregen die ons verteld had dat het zeker de moeite waard was om daar een kijkje te nemen. Hier werden alle sieraden van echt zilver met de hand gemaakt en voor hele leuke prijzen verkocht. We hebben allebei natuurlijk even wat leuke sieraden gekocht (altijd goed zo'n souvenier haha). Daarna zijn we door gegaan naar ons hotel wat ook weer een mooi hotel was met een heerlijke luxe kamer en badkamer. Weer even heel wat anders na alle stapelbedden en 2 maanden in een campervan. Daardoor ga je het wel extra waarderen haha. 's Avonds lekker wezen eten en hebben daarna ons bedje opgezocht. De volgende dag weer op tijd eruit en zijn we eerst naar het Monkey Forest geweest. Een soort bos/park vol met wilde apen. De rest van de dag hebben we lekker door Ubud gesjouwd en de winkeltjes en marktjes bekeken. Die avond zijn we om 21:00uur gaan slapen omdat 's nachts de wekker om 01:00 uur al weer ging. We werden namelijk om 02:00 uur opgehaald om een vulkaan te beklimmen. Rond 04:00 uur waren we bij de vulkaan en begonnen we samen met een gids aan onze hike omhoog. We kregen allemaal een zaklamp, omdat het natuurlijk nog donker was. Het begon vrij relaxt, maar al snel werd het echt klimmen tegen grote rots blokken omhoog. Rond 05:30 uur waren we bijna bovenaan bij de eerste stop waar je kon blijven als je wilde, maar je kon ook nog 20 min. verder omhoog naar de bovenste top. Dit hebben we natuurlijk gedaan. Omdat ik 3 weken ervoor tijdens mijn laatste hike flink door mijn enkel was gegaan, was het behoorlijk pittig en eigenlijk niet echt verstandig om deze wandeling te doen. Maar het was het allemaal waard toen we eenmaal boven aan waren. Ong. 10 min nadat we boven waren en stonden te wachten op de zonsopgang, begon het vreselijk te stormen en te regenen. Er stond wel een klein hutje, maar daar paste natuurlijk nooit alle mensen onder. Waardoor we zeiknat werden. Hierdoor was het ook niet de zonsopgang die we hadden verwacht. Er waren vooral veel wolken met af en toe zon. Gelukkig was het na ong. 10 min weer droog en konden we daarna nog genieten van het prachtige uitzicht. Daarna de tocht weer naar beneden. Gelukkig was het nu licht, maar zag je ook extra goed wat voor route we naar boven hadden afgelegd met echt alleen maar rotsblokken. Gelukkig hadden we een hele goede gids die mij bij elke afstap geholpen heeft. Ondanks dat mijn enkel goed ingetapet zat ben ik er toch nog weer een paar keer door heen gegaan en had de gids voor het laatste stukje een lieve mevrouw met een scooter voor me geregeld die me veilig naar beneden heeft gebracht. Daarna werden we weer terug gebracht naar ons hotel waar we rond 11:00 uur waren. Eerst hebben we onze was even gedaan en daarna lekker geluncht. En toen, ja weer een welverdiende massage wat echt heerlijk was. Die dag hebben we verder lekker gerelaxt. Vrijdag was het tijd om Ubud te verlaten en werden we 's ochtends opgehaald bij het hotel. We zijn naar Padangbai gebracht waar onze boot vertrok naar Gili Trawangan, een klein eilandje wat naast Lombok ligt. Hier verbleven we 4 nachten. Op dit eiland rijden geen auto's of scooters, dus alles wordt hier nog gedaan met paard en wagen of op de fiets. Echt het gevoel als of je terug in de tijd gaat dus. Hier hadden we een leuk hutje wat aan de hoofdstraat lag midden in de drukte. We moesten even schakelen bij aankomst, omdat ons idee van Gili T toch iets anders was. Daarom hadden we besloten de volgende dag met de boot naar Gili Air te gaan. Ook een klein eiland wat er vlakbij ligt en waar het wat rustiger zou zijn. Dat was ook zeker zo en hebben we lekker aan het strand gelegen. Rond 15:00 uur weer terug met de boot naar Gili T en zijn we eind van de middag met paard en wagen maar de andere kant van het eiland gegaan. Hier was het ook een stuk rustiger en hebben we genoten van een lekker biertje en een mooie zonsondergang. De dag daarna hebben we een snorkel trip gedaan rond alle drie de Gili eilanden; Trawangan, Meno en Air. Daar hebben we vissen en ook schildpadden gespot. De laatste dag hebben we ook nog een lekker strand dagje gehad aan de andere kant van het eiland. Gisteren was het al weer tijd om Gili te verlaten en door te gaan naar onze laatste stop in Kuta. Na een relaxte boot trip en een wat minder relaxt bus tochtje kwamen we rond 16:00 uur aan. Ook hier weer een heerlijk hotel wat aan het strand van Kuta ligt met dus ook weer een mooi uitzicht over de zee. Nu ik dit reisverslag aan het schrijven ben lig ik gestrekt op een bedje te genieten van de zon (vind het wel leuk om jullie dat even te melden haha). Vanavond gaan we nog een leuke plek aan het strand opzoeken waar ze allemaal zitzakken hebben en waar we gaan genieten van hopelijk een mooie zonsondergang. En ja helaas is het alweer onze laatste avond samen hier in Bali. Morgen is het weer tijd voor mij om terug te gaan naar Sydney en voor Eva om terug te gaan naar Nederland. Ik heb echt een heerlijke tijd gehad hier in Bali samen met Eva en echt genoten van het het feit dat ze mij is komen opzoeken. Zulke dingen maken je reis extra speciaal. Bedankt daarvoor lieve Eef.

Eva vliegt morgen avond om 00:00 uur 's avonds en ik een uurtje later om 01:00 uur. Ik ben ong. 6,5 uur onderweg en kom om 09:30 uur in Australische tijd aan in Sydney. Nu zijn jullie vast benieuwd wat ik de komende tijd ga doen. Nu zou ik natuurlijk Suzan niet zijn als ik dat nog niet wist. Ik heb dit alles namelijk al een tijdje terug geregeld haha. Ik ga voor de komende 2 maanden aan het werk bij Bromptons Hair, dezelfde kapsalon waar ik samen met Jasmijn heb gewerkt voor de kerst. De eigenaren zijn de komende 3 weken op vakantie en ze hebben mij gevraagd of ik dan voor hun de telefoon en e-mails kan beantwoorden. Dit alles kan ik gewoon vanuit huis doen wat ideaal is. Na die 3 weken ga ik gewoon weer aan het werk in de kapsalon. Verder heb ik een kamer kunnen regelen in Wolli Creek, een wijk in Sydney. Hier zit ik in een gedeeld huis met nog 7 andere meiden. Dit is verdeeld over 2 slaapkamers met 2 badkamers, een keuken, woonkamer, sportruimte en een zwembad. Hier kan ik vrijdag ochtend gelijk in dus dat is ideal. Weer een hele nieuwe ervaring om in z'n gedeeld huis terecht te komen, dus ik ben erg benieuwd wat ik er van ga vinden. Het word vast en zeker weer een gezellige tijd waarin ik weer veel nieuwe mensen ga leren kennen. En voordat ik het weet komt het volgende bezoek alweer. Mijn lieve vader die me begin sept. komt ophalen.

Ondanks dat ik al weer bijna 9 maanden van huis ben vermaak ik mij nog steeds heel goed, maar ik kan jullie wel zeggen dat het gemis naar huis wel steeds meer wordt en ik er dan ook echt wel naar uitkijk om over 3 maanden weer lekker thuis te zijn.

Liefs Suzan vanuit Bali

  • 22 Juni 2016 - 22:18

    Rens P:

    Dag pluus

    Zo snel gaan de dagen nog een paar verhalen en dan zien wij elkaar

    Gr p

  • 24 Juni 2016 - 05:31

    Gijsbertha Reiling:

    Hoi Suzan,
    Altijd weer leuk om de reisverslagen van een ander te lezen! Alsof je er bij bent soms op de plekken waar jij komt. Dat je thuis begint te missen, is volgens mij een gezond teken? Je bent ergens geworteld zeggen ze geloof ik. Dat wat je nu mee maakt, kan niemand je meer afnemen!!
    Nederland en met name het Wessinghe is mooooi, in die buurt zul je ook wel weer aarden, toch ? Wij zijn nu op Bonaire op vakantie. Ook weer een byzonder stukje aarde waar het nu al ruim 3 jaar niet goed geregend heeft. Heel goed te zien aan de natuur trouwens. Mijn echtgenoot wil de oostkust van Australië nog doen ... Volgend jaar misschien.... Een goede tijd nog gewenst tijdens je werk in Sydney! Geniet er van. Tip: schrijf een boek over je belevenissen! Ik zal hem zeker kopen.
    Gr. Buurvrouw Gijsbertha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo Allemaal, Ik ben Suzan 21 jaar en woon in Doornspijk en heb de afgelopen 7 jaar in Nunspeet gewerkt als kapster. Ik heb begin dit jaar ontslag genomen en besloten om te gaan backpacken iets waar ik altijd al van gedroomd heb. Zoals ik zelf zeg ''Dont let your dreams be dreams''. Ik vertrek 9 okt. naar Australië en mij planning is om daar ong. een jaar lang rond te reizen en te gaan werken ook wil ik nog een kijkje gaan nemen in Nieuw-Zeeland en het belangrijkste van alles zoveel mogelijk te gaan genieten!! Op deze blog zal ik mijn verhalen en foto's plaatsen van wat ik daar allemaal mee maak. Leuk dat jullie me gaan volgen. Liefs Suzan

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 600
Totaal aantal bezoekers 14210

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 09 Oktober 2016

Backpacken Australië

08 Januari 2016 - 08 Februari 2016

Nieuw-Zeeland rond reis samen met Deborah.

Landen bezocht: