Melbourne en de Outback! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu Melbourne en de Outback! - Reisverslag uit Warrnambool, Australië van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu

Melbourne en de Outback!

Blijf op de hoogte en volg Suzan

03 April 2016 | Australië, Warrnambool

Hallo allemaal :) ,

Het werd wel weer eens tijd voor een reis verslag aangezien mijn laatste verslag over mijn trip in NZ ging en er ondertussen al weer heel wat is gebeurt haha. Dus bereid je voor op een lang reisverslag!

Zoals ik in mijn laatste verslag vertelde ben ik vanuit NZ naar Melbourne vertrokken. De eerste week sliep ik daar in Base hostel in St kilda en had ik mooi de tijd om wat dingen te regelen voordat Jasmijn zou komen. Na een goede nacht slapen had ik dinsdag ochtend eerst een leuk koffie tentje opgezocht voor een lekker ontbijt. Ik had via via van iemand een nummer gekregen van een Barber Shop in Bentleigh een wijk in Melbourne. Dus heb ik er geen gras over laten groeien en gelijk gebeld of ze nog opzoek waren naar iemand voor een paar weken. Na een leuk gesprek mocht ik donderdag en zaterdag langs komen om twee dagen mee te lopen. Woensdag heb ik nog gezellig met Jolyna afgesproken die uit het T'harde komt en een paar weken aan het rond reizen was in Australië wat super gezellig was. Donderdag was het dan tijd om richting de Barber Shop te gaan altijd weer even spannend zoon nieuwe uitdaging. Ik moest eerst met de tram en daarna met de trein. Het was gelukkig makkelijk te vinden en werd super leuk ontvangen. Eerst werd alles even uitgelegd en daarna gelijk aan de slag. Moest eerst wel echt even inkomen aangezien het alleen maar heren knippen is en het behoorlijk op tempo gaat. Heel anders dan wat ik natuurlijk gewend was bij Dutch Hair. De eerste dag ging super snel en moet zeggen dat ik het tempo aardig snel onder de knie had. Vrijdag ben ik bezig geweest met het zoeken van een kamer in Melbourne, ik had op donderdag avond al wat berichtjes uitgestuurd naar verschilde mensen waar ik al snel reactie op kreeg. Vrijdag ochtend dus gelijk ergens wezen kijken, na even met Jasmijn te hebben overlegd besloten de kamer te nemen voor de komende 6 weken. Een prima kamer in een soort appartementen complex waar nog veel meer backpackers woonden. We hadden een gedeelde kamer met nog twee andere meiden met een klein keukentje, een bank en allemaal ons eigen bed. Het was in St kilda, een super leuke wijk in Melbourne. Alles was om de hoek winkels, supermarkt, heel veel leuke eet tentjes en barretjes, de tram stopte voor de deur en niet heel onbelangrijk het strand haha. Zaterdag was het dan tijd voor mijn tweede meeloop dag in de Barber Shop en ook die verliep weer goed en ik kreeg dus aan het eind van de dag te horen dat ik een baantje had. Super blij nog maar 1 week in Melbourne en gelijk een baantje en een kamer (was best wel even trots op mezelf). Zondag was het St kilda festival, een gezellige dag met veel muziek en lekker eten. Savonds vloog Jasmijn vanuit Sydney richting Melbourne en die kwam rond 23:00 aan in St kilda, super fijn om weer bij elkaar te zijn en dat heb we savonds dus ook goed gevierd met een lekker wijntje haha. Na een korte nacht in het hostel konden we maandag ochtend naar onze kamer "ons eigen huisje" haha. We hadden er helemaal ons eigen plekje van gemaakt en voelde dus echt een beetje als thuis. Ook hebben we nog een korte trip gemaakt naar Phillip Island waar we naar de World Super Bike zijn geweest. We hadden weekend kaarten gekregen en zelf een camper gehuurd. Het was een gave ervaring om hier in Australië de races live te kunnen zien op een prachtig circuit. Kortom een geweldig weekend. Verder hebben we de afgelopen weken in Melbourne heel veel leuke mensen leren kennen, en veel leuke gezellige dagen en avonden gehad. Ook heb ik een super tijd gehad in de Barber Shop waar ik echt veel geleerd heb.

Vorige week zaterdag was het al weer tijd om Melbourne te verlaten na 6 weken voor een outback tour van Alice Springs naar Adelaide. We vlogen zaterdag ochtend om 9:30 richting Alice Springs vanuit Melbourne en kwamen daar zoon 2 uur later aan. Vanaf het vliegtuig zijn we met een shuttle bus maar ons hostel gebracht waar we 1 nacht sliepen. Het was even flink wennen aangezien het rond de 35-40 graden was. Zondag ochtend werden we om 6:30 opgehaald door Sam onze tourguide. Daarna nog wat andere mensen opgehaald en we waren uiteindelijk met een groep van 21 personen. De eerste dag hebben we gelijk een aardig stuk gereden en hebben we onderweg nog een kamelen race gedaan en hout gesprokkeld voor ons kampvuur. Die avond sliepen we gelijk in de buitenlucht in een sweg, dat is een soort grote slaapzak met een dun matrasje erin. We lagen met z'n allen om het kampvuur met een uitzicht op een prachtige sterren hemel. In de outback is het overdag vaak erg warm maar de nachten kunnen erg koud zijn. Dit was de eerste nacht dus ook het geval en moest daar dus ook echt even flink aan wennen, zoals ik al eerder gezegd heb is kamperen niet echt mijn ding haha. De volgende ochtend vertrokken we weer vroeg rond 6:00 richting de Uluru. Eerst hebben we een mooie pittige hike tocht gedaan van zoon 4 uur met mooi uitzicht op de Kings Canyon Creek waarna we onze tocht veder gingen richting de Uluru. Daar kwamen we rond 5 uur aan en hebben we de zonsondergang gekeken wat echt prachtig was. Daarna hebben we onze camping plek opgezocht en de sweg weer uitgerold, het begon helaas te regenen dus hebben we een overkapping opgezocht zodat we wel droog lagen. Deze nacht extra veel lagen aan om ons zelf een beetje warm te houden. Na een korte nacht vertrokken we om 5 uur weer richting de Uluru om de zonsopgang te gaan bekijken onder het genot van een lekker ontbijt. Daarna trokken we onze wandel schoenen weer aan voor een mooie hike tocht van 4 uur. Ook dit was weer een pittige wandeling met veel stijle stuken omhoog en naar beneden maar het was het meer dan waard. Smiddags hadden we even een uurtje voor ons zelf en hebben we even lekker van de zon genoten. Doordat we de eerste dag een beetje tijd verloren hadden moesten we die dag twee wandel tochten doen en hebben die middag dus nog 2 uur gewandeld om de Uluru heen. Wat een prachtige rots en een mooie omgeving. Bij aankomst op de parkeerplaats had Sam al weer lekker voor ons gekookt en hebben we dus lekker gegeten met uitzicht op de Uluru. Daarna de camping weer opzocht voor weer een nachtje in de openlucht. Ja je telt het goed al 3 nachten in een sweg in de buitenlucht wie had gedacht dat ik dat ooit nog eens zou doen haha. Woensdag vertrokken we richting Cooper Pedy een plaatsje met zoon 3.000 inwoners waarvan 70% onder de grond leeft. We sliepen die nacht in een hostel onder de grond. Eerst hebben we nog een tour gehad door de mijnen waar ze ons lieten zien hoe ze de huizen daar maakten en ze opal zochten, een prachtige steen met veel verschillende kleuren wat veel geld waard is. Daarna hebben we met z'n allen gezellig pizza gegeten en lekker ons bedje opgezocht. Donderdag mochten we een beetje uitslapen en vertrokken we 7:00 uur. Eerst hebben we in het dorpje nog wat dingen bekeken waarna we weer een lange tocht voor de boeg hadden richting het zuiden. Rond een uur of 5 kwamen we aan op onze laatste camping spot en kozen we er voor om als echte kampeerders weer in onze sweg te slapen. Deze nacht zou het maar 12 graden worden dus kropen Jasmijn en ik samen in een 2 pers. sweg zodat we elkaar een beetje warm konden houden haha. De volgende dag vertrokken we rond 6:00 uur en hebben we eerst nog een laatste hike tocht gemaakt van ong. een uur. Smiddags hebben we nog een wijn proeverij gehad waarna we door gereden zijn naar Adelaide en afgezet werden bij ons hostel waar we een nacht sliepen. Het was een geweldige week in de outback met prachtige uitzichten en heel veel kale vlaktes. Vrijdag avond zijn we nog met onze groep gezellig wezen eten en de kroeg in geweest als afsluiter van een top week.

Gisteren ochtend hebben we onze campervan opgehaald waar we de komende 2 maanden mee zullen rondreizen door Australië. We zijn vanuit Adelaide gelijk door gereden naar Horsham ong. 5 uur rijden. Daar hebben we overnacht op een vrije camping plaats aan een mooi meer. Vanmorgen zijn we vanaf daar optijd vertrokken richting de Grampians en hebben ook daar weer een mooie wandeltocht gemaakt op de hoogste berg van de Grampians " Mount William" met ook weer een geweldig uitzicht. Daarna zijn we door het nationale park naar beneden gereden naar Portland, waarna we onze route verder gevolgd zijn langs de kust naar Warrnambool. Hier hebben we een camping opgezocht en liggen we nu weer samen in onze campervan. Morgen vertrekken we vanaf hier richting Melbourne via de Great Ocean Road een mooie route langs de kust met de bekende 12 Apostlen. In Melbourne zullen we 2 nachten slapen bij Anneloes en Charles die we eerder hebben leren kennen in onze tijd in Melbourne. Daarna zullen we onze route verder gaan richting Sydney.

Kortom heb ik de afgelopen tijd al weer heel veel mooie en gave dingen gezien en ga ik de komende maanden ook nog heel veel meer mooie dingen zien.

Wat ook nog een super gave leuke verrassing is en ik zeker even met jullie wil delen is dat papa mij begin sept. komt opzoeken in Australië. We zullen samen nog twee weken langs de westkust reizen om daarna samen op 22 sept. weer naar huis te vliegen. Iets waar ik echt naar uitkijken en voor mij een droom is die uitkomt om dat samen met mijn vader te mogen gaan doen!

Voor nu ga ik weer volop genieten want voor ik het weet zit ik weer in ons kleine Nederland.

Heel veel Liefs Suzan en tot snel! Xxx

  • 03 April 2016 - 16:33

    Gijsbertha Reiling:

    Hoi Suzan,
    Gaaf om weer een verslag van je te lezen! Dat wordt straks wel weer wennen in ons ineminie landje, hoor. Leuk om te lezen dat je in Coober Pedy bent geweest: daar hebben Dinand en ik ook gelopen en ook in Alice Springs. En er zijn zoveel leuke mensen in Australie; dat vond ik iedere dag weer leuk; nieuwe mensen ontmoeten en elkaars verhalen te horen. Heeeeel knap dat je in zo'n swag geslapen hebt......brrrr, geen beestjes ofzo?
    Fijn dat je vader je op komt zoeken trouwens! Veel plezier nog verder. Groeten vanuit een prachtig piepklein stukje Nederland, 't Wessinge.
    Gr. Gijsbertha

  • 03 April 2016 - 17:06

    Benita:


  • 03 April 2016 - 22:15

    Die Papa:

    Dag pluus weer een mooi verslag
    De tijd gaat maar door en dat betekent dat het voor mij dichter bij komt dat ik ook naar Australië kom
    Knuffel mij

  • 04 April 2016 - 11:17

    Harriet:

    Ha Suzan,
    Leuk om je mooie verhalen te lezen, wat een avontuur. Geniet ervan, het lijkt mij echt super wat jij aan het doen bent.XXX Harriet

  • 04 April 2016 - 11:58

    Jacomina Vinke-Makaske:

    Hi Susan,

    Wat een leuk reisverslag. Ik begon net te denken dat het wel een tijd geleden was dat je iets liet horen en jawel hoor: daar stond het vanmorgen op de mail.
    Een feest van herkenning voor mij, Cooper peddy, Ayers Rock (Uluru), het is allemaal zo lang geleden. Hoe vond je de sterrenhemel in de outback? En het Zuiderkruis. Fantastisch hè. Het is een ervaring om nooit meer te vergeten.

    Geniet er nog goed van. Het zijn straks snel weer herinneringen.

    Liefs van Jacomina.

  • 06 April 2016 - 20:14

    Marry:

    Hoi Suus,
    Geweldig wat je allemaal ziet en ervaart . Je koopt w.s. hier ook een camper of tentje. Ben je nu helemaal om w.b.t camperen ?

    Geniet van de komende maanden!!!

    Liefs MM

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo Allemaal, Ik ben Suzan 21 jaar en woon in Doornspijk en heb de afgelopen 7 jaar in Nunspeet gewerkt als kapster. Ik heb begin dit jaar ontslag genomen en besloten om te gaan backpacken iets waar ik altijd al van gedroomd heb. Zoals ik zelf zeg ''Dont let your dreams be dreams''. Ik vertrek 9 okt. naar Australië en mij planning is om daar ong. een jaar lang rond te reizen en te gaan werken ook wil ik nog een kijkje gaan nemen in Nieuw-Zeeland en het belangrijkste van alles zoveel mogelijk te gaan genieten!! Op deze blog zal ik mijn verhalen en foto's plaatsen van wat ik daar allemaal mee maak. Leuk dat jullie me gaan volgen. Liefs Suzan

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 14207

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 09 Oktober 2016

Backpacken Australië

08 Januari 2016 - 08 Februari 2016

Nieuw-Zeeland rond reis samen met Deborah.

Landen bezocht: