Leconfield cursus en een baantje! - Reisverslag uit Borambil Creek, Australië van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu Leconfield cursus en een baantje! - Reisverslag uit Borambil Creek, Australië van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu

Leconfield cursus en een baantje!

Blijf op de hoogte en volg Suzan

03 November 2015 | Australië, Borambil Creek

Zo daar was ik weer.
Vorige week zondag ben ik afgereisd naar Tamworth.
Ik sliep daar 1 nacht in een hostel en ontmoete daar ook gelijk leuke meiden die ook naar de farm cursus gingen.
Maandag ochtend werken we opgehaald door Dave eerst nog even wat boodschappen gedaan en daarna door richting de farm na ong. 20 min rijden hadden we al geen bereik meer dus nog snel even de mensen thuis laten weten dat ik de komende week niet te bereiken ben. Na ong. een uur rijden kwamen we aan op de farm echt een prachtige plek met waanzinnig mooi uitzicht. Eerst allemaal even de spullen uitpakken en een slaap plek uit zoeken en lekker lunchen. Na de lunch gingen we naar de paarden waar we allemaal een eigen paard toegewezen kregen voor die week. Daarna gelijk opzadelen en onze eerst tocht gemaakt buiten door de bergen weer eens wat anders dan een vlakke bak in Nederland haha. Dinsdag gingen we met de schapen aan de gang eerst moesten we ze te paard richting de paddock drijven waarna we er daarna een paar moesten vangen en we er 1 ook gingen scheren we mochten allemaal een stukje doen om het te oefenen, weer eens wat anders dan een Heer opscheren. Woensdag was het rustdag voor de paarden maar niet voor ons we begonnen met onkruid wieden en boompjes kappen en daarna gingen we met twee grote pick-ups de bossen in om de omheining om het terrein te repareren aangezien dat verbrand was door een bosbrand. Na een uur of 5 bezig te zijn geweest stond er al weer een heel stuk nieuw hek. Donderdag moesten we ook weer vroeg op eerst de paarden weer uit de wei halen opzadelen en gaan dit keer moesten de koeien richting de boerderij ong. 70 koeien we werden verdeelt in groepjes en moesten allemaal op zoek naar koeien om ze uiteindelijk allemaal naar elkaar toe te drijven wat echt een super gave ervaring was nadat we alle koeien bij elkaar hadden moest de hele kudde richting de boerderij gedreven worden. Eenmaal daar aangekomen moesten ze ook in de paddock waar we de koeien en kalfjes moesten scheiden. Nadat we de kalfjes apart hadden moesten de stiertjes gecastreerd, gebrandmerkt en geoormerkt worden een bijzondere ervaring maar ook erg gaaf. S'avonds kreeg we de stieren ballen bij het avond eten haha. Aan het begin van de week kon je een formulier invullen als je na deze week aan het werk zou willen op een farm dus dat had ik gedaan, donderdag avond kregen Jasmijn en ik te horen dat we vrijdag ochtend om 7 uur gebeld zouden worden omdat iemand opzoek was naar 2 meiden en geïnteresseerd was in ons. Allebei super blij natuurlijk. Vrijdagochtend allebei vroeg eruit en met spanning samen gewacht op het telefoontje om kwart over 7 werden we gebeld ik nam op en na een goed gesprek kregen we te horen dat we het baantje hadden en dinsdag konden beginnen. Vrijdag verder nog wat gereden onze spullen weer ingepakt en weer richting Tamworth op de terug weg met z'n allen nog wat gegeten bij een pub. Zaterdag ochtend hebben we eerst Demi uitgezwaaid die weer richting Sydney ging daarna een relaxt dagje even wat spullen vast gekocht voor het farm werk. Verder zondag en maandag twee rustige dagen gehad en even lekker bijgekomen van alles. Vanmorgen werden we om 10:30 opgehaald door Jim de boer we kregen gelijk zijn auto mee en moesten wat dingen voor hem ophalen. Daarna samen even wat gegeten hij had een nieuwe auto gekocht dus die opgehaald zodat hij die naar huis kon rijden. Jasmijn en ik zijn nu in de andere auto samen onderweg naar de boerderij echt super gaaf een stoere pick-up en echt een waanzinnig mooi uitzicht. Het bereik valt af en toe al uit dus zal voor de komende 2 maand ook slecht te bereiken zijn. We gaan aan ons avontuur beginnen waarvoor wij allebei toch echt wel naar Australie zijn gekomen. Voor de komende maanden geld dus ook geen bericht is goed bericht!

Liefs Suus

  • 03 November 2015 - 10:50

    Bram:

    Gaaf!!

    Leuk om dit zo te volgen, de film draait al in m'n hoofd....zo leuk.
    Heel veel energie en power gewenst voor de aankomende tijd, die je ook weer veel lol. plezier en mooie momenten zal brengen.

    Liefs
    Bram

  • 03 November 2015 - 10:55

    Jacomina Vinke-Makaske:

    Wat ben jij een stoere meid zeg. Paardrijden, pick-up sturen, schapen scheren. Blijf niet te snel hangen aan een leuke boer. Je vrijheid is op het ogenblik goud waard!
    Leuk trouwens die google maps kaartjes erbij. Ik blijf je volgen en wilde ondertussen dat ik weer twintig was anno 2015.

    Hou je haaks.

    Jacomina.
    En ik zal er op toezien dat het scheren van de (watjes van) Heren in Nunspeet gewoon doorgaat.

  • 03 November 2015 - 14:48

    Rens:

    dag meiden
    super tof om met zo'n oude pickup door de outbag te gaan
    hou hem op de weg en kijk goed uit

    gr xxx

  • 03 November 2015 - 21:08

    Grietje Mooiweer:

    hoi Suzan, de hartelijke groeten uit Elburg en ook uit Doornspijk ( Tante Jentje heb ik een kopie van je reisverslag gegeven) ze hebben geen internet. Veel succes op de Farm zie uit naar je verhalen. groet Grietje

  • 11 November 2015 - 15:15

    Trudy Hartog:

    wauw Suuz, gaaf hoor...

  • 26 November 2015 - 19:53

    Hanneke Boeve:

    hoi Suzan,

    Wat super leuk om te lezen hoe het met gaat en wat je allemaal al beleefd hebt, Het doet me goed om te lezen dat je het naar je zin hebt. Je gaat een mooie tijd beleven. GENIET ERVAN meisje. Laat je droom uitkomen. Ik verheug me er alweer op om een verhaal van je te lezen. Het zal nu wel even duren. geen bericht goed bericht wat jezelf schrijft. Suzan ik denk aan je. hartelijke groetjes Hanneke Boeve

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo Allemaal, Ik ben Suzan 21 jaar en woon in Doornspijk en heb de afgelopen 7 jaar in Nunspeet gewerkt als kapster. Ik heb begin dit jaar ontslag genomen en besloten om te gaan backpacken iets waar ik altijd al van gedroomd heb. Zoals ik zelf zeg ''Dont let your dreams be dreams''. Ik vertrek 9 okt. naar Australië en mij planning is om daar ong. een jaar lang rond te reizen en te gaan werken ook wil ik nog een kijkje gaan nemen in Nieuw-Zeeland en het belangrijkste van alles zoveel mogelijk te gaan genieten!! Op deze blog zal ik mijn verhalen en foto's plaatsen van wat ik daar allemaal mee maak. Leuk dat jullie me gaan volgen. Liefs Suzan

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 14209

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 09 Oktober 2016

Backpacken Australië

08 Januari 2016 - 08 Februari 2016

Nieuw-Zeeland rond reis samen met Deborah.

Landen bezocht: