Van boerin tot kapster. - Reisverslag uit Curl Curl, Australië van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu Van boerin tot kapster. - Reisverslag uit Curl Curl, Australië van Suzan Polinder - WaarBenJij.nu

Van boerin tot kapster.

Blijf op de hoogte en volg Suzan

03 December 2015 | Australië, Curl Curl

Hallo Allemaal,

Weer even een update vanaf de andere kant van de wereld. Zoals dat bij reizen hoort zijn er de afgelopen weken heel wat onverwachte maar toch ook hele leuke dingen gebeurt. Zoals ik in mijn vorige verslag vertelde was het de planning om tot aan de kerst te werken op de farm. Helaas viel het daar kwa werk allemaal een beetje tegen en dus na drie weken besloten weer terug te gaan naar Sydney. Ik zal even in net kort uitleggen hoe de drie weken waren. Nadat we zelf met een pick-up naar de boerderij gereden waren en aankwamen in ons eigen huis (ja we hebben wel 3 weken ons eigen huis gehad en zeker geen klein huis) bij binnkomst zagen we gelijk al dat het er vies was waar we ons gelukkig een beetje ophadden voorbereid dus hadden van te voren al schoonmaak spullen gekocht. De eerste avond gelijk beetje schoongemaakt zodat we redelijk konden slapen en konden douchen. De dagen erop was het weer wat minder en mochten we dus ook nog steeds schoonmaken in ons huis wat we in het begin helemaal niet erg vonden omdat we er zo ook ons eigen plekje van konden maken. En aangezien er de afgelopen 3 jaar niet schoongemaakt was en er zoon 100 backpackers in gewoont hebben kun je je wel indenken hoe vies het was. Op vrijdag werden we gevraagd of we ook in zijn huis wat wouden schoonmaken helaas was het er daar niet veel schoner op. Na bijna een week lang alleen maar schoonmaken waren we wel klaar met alle spinnenwebben, dode muizen enz enz enz. Helaas dacht de boer daar anders over en die vond dat er nog wel meer schoongemaakt kon worden waar ik hem ook zeker geen ongelijk in kon geven. Dat was alleen niet waarvoor wij graag farm work wouden doen. Na nog een paar weken aankijken veranderde er weinig en werd de boer er nier gezelliger op en ook werden we niet zodanig goed betaald dat het de moeite waard was om te blijven. Na vorige week dinsdag aangegeven te hebben dat we niks meer voor hem zouden doen (haha ja daar had hij het zelf na gemaakt) werden we woensdag ochtend richting Quirindi gebracht. Op dat moment hadden we nog geen trein geboekt en wisten we ook nog niet waar we die avond zouden slapen. Zoals jullie mij kennen is dat natuurlijk niet echt mijn ding maar nu moet ik toegeven dat ik het aardig goed kon los laten en me kon overgeven aan het avontuur. Eerder die week hadden we al een beetje gezocht naar andere baantjes en gewoon overal op gereageerd en ook al verschillende reacties terug gehad. Gelukkig konden we de trein van 11:30 pakken richting Sydney. Onderweg in de trein gebeld met een kapsalon in Mosman die nog iemand zocht tot aan de kerst, en die vroeg gelijk of we donderdag langs konden komen. Goed gevoel dat je net je ene baantje hebt op gezegd en het volgende sollicitatie gesprek al weer geplant hebt staan, maar we hadden nog niks natuurlijk. Na 5 uur in de trein gezeten te hebben kwamen we aan in Sydney en dachten we wel even een hostel te boeken helaas zat alles vol in en rond om Sydney. Gelukkig had ik het nummer van Ank en Gert-jan nog de mensen waar ik de tweede week ook verbleef en hadden ze mij gezegd dat ik altijd weer welkom zou zijn als ik zou willen. Dus Ank gebeld of ze die nacht plek zou hebben voor mij en Jasmijn wat gelukkig geen probleem was. We konden bij aankomst gelijk aanschuiven voor het eten wat heerlijk was na de hele dag reizen. Na een heerlijke nacht slapen donderdag op na de kapsalon voor het sollicitatie gesprek. Haar weer heerlijk in de krul (toch erg blij dat ik m'n reis föhn mee genomen heb), nagels weer gelakt en make-up op. Na een goed gesprek en allebei een föhn klant mochten we zaterdag terug komen om een hele dag mee te lopen. Helaas had ze wel maar plek voor een van ons en zou ze aan het eind van de dag kiezen voor wie ze zou gaan. Wat natuurlijk een teleurstellen was omdat het ons super leek om dit ook weer samen te kunnen doen. Na een dag werken in de salon kregen we om 18:00 uur te horen dat ze ons toch graag allebei wou. Wauw super gaaf wat waren we blij. Op dinsdag ontslag genomen bij de boer en onze klompen ingeleverd om vervolgens zaterdag al weer een nieuwe baan te hebben en de vertrouwde schaar weer in handen te hebben en gewoon weer met de kerst drukte in een kapsalon te staan alleen dan in Sydney. Iets wat toch echt wel op mijn lijstje stond om hier te doen. We werken hier komende weken tot aan de kerst en kunnen die weken ook verblijven bij Ank en Gert-jan wat natuurlijk heerlijk is. Na een werk dag kunnen we gewoon aanschuiven voor het eten. De salon waar we werken is een hele leuke hippe salon met leuke mensen de eerste vier werk dagen zitten er al weer op en geniet er echt van om weer zo met mensen en haar aan het werk te zijn. Ook mijn Engels gaat me gelukkig goed af wat natuurlijk erg belangrijk is aangezien alle klanten Engels spreken.
Verder nog even terug komend op het farm work was dat ook een gave ervaring en had het zeker niet willen missen om drie weken lang op zoon mooie plek wakker te worden met een prachtig uitzicht. Maar toch moet ik zeggen dat het weer heerlijk is om onder de mensen te zijn. Jasmijn en ik reizen nu al ong. een maand samen en vind het echt super dat ik haar heb ontmoet we hebben samen heel veel lol en kunnen het samen erg goed vinden. Erg bijzonder dat je iemand aan de andere kant van de wereld leert kennen die ook uit Nederland komt en waar je zoveel gemeen mee hebt en het zo goed samen kunt vinden.
Zoals jullie lezen heb ik het nog steeds heel erg naar m'n zin en kom ik voorlopig nog zeker niet naar huis. Na het werken in de kapsalon gaan Jasmijn en ik eerst weer even vakantie nemen en lekker genieten van Kerst en Oud en Nieuw aan het strand en een paar goeie feestjes. En daarna staat Nieuw-Zeeland al weer op de planning samen met mijn lieve vriendin Deborah. Wat gaat de tijd toch snel.

Voor jullie allemaal een hele fijne december maand in het koude Nederland,

Liefs Suzan

  • 03 December 2015 - 13:44

    Greete Bouw :

    Wat goed van jou je beleeft nog eens wat .hartelijke groeten en fijne feestdagen

  • 03 December 2015 - 14:38

    Bram:

    Hé Suus,
    Cool, om met je dinnetje op te kunnen schieten en elkaar in het knippen ook nog na te staan....geniet van de zon, het werk en de klanten en daarna.....heerlijk uitwaaien op het strand. Denk aan ons, zaterdag Sinterklaasfeest, wij zitten heerlijk te snoepen van al dat lekkers, dat jij maar moet missen in het zonovergoten Australië, haha :-)
    Ieder z'n ding, jij de zon, wij het sintsnoepgoed.
    Geniet van Kerst/Oud- en Nieuw/vakantie en dan Nieuw Zeeland, we zijn weer benieuwd naar je volgende verslag.
    Fijne Feestdagen en tot horens/schrijfs/Facebooks/etc.

    XXX
    Bram

  • 03 December 2015 - 15:02

    Monique:

    Hè kanjer !!!
    Wat super leuk om te lezen zeg!!!!
    Geniet ervan voor je het weet heb je een burgerlijk
    Leventje zoals mij ( is ook heerlijk hoor) hahaha !!!
    Carpe Diem !!

    Xxx

  • 03 December 2015 - 15:43

    Esther:

    Heerlijk verhaal weer om te lezen :-)
    Moet er wel een leesbrilletje voor opzetten ivm de piepkleine lettertjes....

    Groetjes, Esther

  • 03 December 2015 - 23:21

    Brenda:

    Leuk!!! En wat gaaf om in Sydney een paar weken je vak uit te mogen oefenen !

  • 03 December 2015 - 23:21

    Brenda:

    Leuk!!! En wat gaaf om in Sydney een paar weken je vak uit te mogen oefenen !

  • 05 December 2015 - 22:41

    Gijsbertha Reiling:

    Hoi Suzan,
    Van je moeder die ik in het ziekenhuis tegenkwam kreeg ik je waarbenje.nu adres.
    Ik lees graag mee! Zelf ben ik ook in Australie geweest en ik snap je enthousiasme helemaal!
    Geniet ervan!
    Gr. Gijsbertha (Bovenweg 61, Doornspijk)

  • 06 December 2015 - 17:59

    Jolyna:

    Klinkt allemaal, nog steeds, goed!
    Leuk om te lezen hoe je van het een in het ander rolt en alles natuurlijk altijd goed komt :-) Geniet van de feestjes Down Under, wordt vast een bijzondere decembermaand in de zon!
    JALOERS natuurlijk, have fun!!!

  • 08 December 2015 - 17:56

    Elise:

    Hallo suus wat een verhaal....ik had alles al gehoord van deborah...dikke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Suzan

Hallo Allemaal, Ik ben Suzan 21 jaar en woon in Doornspijk en heb de afgelopen 7 jaar in Nunspeet gewerkt als kapster. Ik heb begin dit jaar ontslag genomen en besloten om te gaan backpacken iets waar ik altijd al van gedroomd heb. Zoals ik zelf zeg ''Dont let your dreams be dreams''. Ik vertrek 9 okt. naar Australië en mij planning is om daar ong. een jaar lang rond te reizen en te gaan werken ook wil ik nog een kijkje gaan nemen in Nieuw-Zeeland en het belangrijkste van alles zoveel mogelijk te gaan genieten!! Op deze blog zal ik mijn verhalen en foto's plaatsen van wat ik daar allemaal mee maak. Leuk dat jullie me gaan volgen. Liefs Suzan

Actief sinds 01 Juni 2015
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 14220

Voorgaande reizen:

09 Oktober 2015 - 09 Oktober 2016

Backpacken Australië

08 Januari 2016 - 08 Februari 2016

Nieuw-Zeeland rond reis samen met Deborah.

Landen bezocht: